onsdag

Högstadieminnen.

naked

Kärlek,
Många klagar på att jag skriver för mycket om varumärken när jag istället borde skriva om kärlek. Försöker låta bli att lyssna på saker som sägs om mig i kommentarsfälten, men det där med kärlek kan jag väl hålla med om.

Det var en gång för länge länge sedan en kristallklar decembernatt och ett nyktert discotek på min skola. Jag hade inte fått komma på Agnes förfest (eftersom jag var en sinnessjuk liten hora), i stället hade jag suttit ensam på balkongen och druckit mosters Grappa. Jag var väl i det närmaste medvetslös bakom en blå byggcontainer när Simon Navarro kom gående och frågade om jag gillade kuk. Jag svarade att jag föredrog lobotomering och han sa att han alltid tyckt att jag var rolig men att han skulle visa något ännu roligare. Sedan var han tvungen att ta i lite grann. 

Jag minns hur de vita molnen från vår utandningsluft möttes i ljuset från skolans stöldskyddsbelysning och hur han doftade svagt av Lancôme Hypnôse (*). 

Jag minns den torra decemberkylan mot min nakna stjärt och jag minns hur jag försökte förklara att jag (just denna gång) inte var ironisk när jag bad honom att slå ihjäl mig.

Men hur skulle stackars Simon kunnat förstå att jag menade allvar? Jag VAR ju faktiskt nästan jämt ironisk och dessutom, som mina kompisar redan konstaterat, en sinnessjuk liten hora. 

(* Hela detta inlägg är sponsrat av Lancôme, Eau de toilette pour les violeurs)

17 kommentarer:

  1. Hej Erika!

    Blev alldeles varm inombords när jag öppnade ditt paket igår. Kamelian hade dock vissnat (då jag flyttat och fick postavin långt senare) men är vacker ändå. Precis som din blogg!

    Kram från Filippa

    SvaraRadera
  2. Hur mår Vanessa?

    SvaraRadera
  3. jag skulle kunna läsa din blogg i timmar - så otroligt bra är den, så vackert skrivet.

    du är speciell.

    SvaraRadera
  4. Hej, När får man veta vem som vann Chanel väsk tävlingen!?

    SvaraRadera
  5. Hejsan

    Du väcker en speciell känsla i mig, jag blir varm av att läsa dina inlägg och av de vackra språk du uttrycker dig på.

    SvaraRadera
  6. Jag blev kallad sinnessjukt och magert luder en gång. Jag tog det som en komplimang.

    SvaraRadera
  7. hej, du skrev precis om något trasigt. om en natt du kanske vill glömma. om en gång du bad om att få dö. men jag undrar bara om jag kan få veta om jag vunnit chanel tävlingen? jag ville bara säga att du skriver så vackert. trots att du kanske skriver om en natt då något dog inom dig. fint. romantiserad verklighet.. är du verkligen på riktigt?

    ja folk är verkligen bra på timing. som sagt, man väljer väl att kommentera när man väljer att göra det. och när det är för hårt och för rått, då är det lättare att slå ifrån. men du skriver ju så fint...

    SvaraRadera
  8. filippa: var så god, fina. en vissen blomma är också en blomma. right?

    SvaraRadera
  9. JM; yes I'm pretty sure it's a compliment. jag har alltid tröstad mig med att sinnessjukdom i alla fall gör sig bra i litteraturen. och vem vill inte betraktas som en fiktiv person. det måste vara den ultimata bekräftelsen.

    SvaraRadera
  10. tänk: så bra att man inte kan vara sann. lycka!

    SvaraRadera
  11. Anonym: hur Vanessa mår? det är ingen idé att fråga, får ändå inga ärliga svar.

    SvaraRadera
  12. tycker om er förresten. väldigt mycket.

    SvaraRadera
  13. Jag tolkar texten negativt. Traumatisk. Kanske är det för att jag är i en svart period. Eller också för att jag har livlig fantasi. Står och väger.

    Första bloggen som jag påträffar och finner underhållande. Mycket för din mystik och talang för att skriva.

    Bästa hälsningar
    KE

    SvaraRadera
  14. Detta är det vackraste hittills. Jag läste att hela bloggen inte var sann utan som en bok men det spelar ingen roll för jag gråter ändå bara åt filmer och inte åt verkligheten.
    I love you.

    SvaraRadera
  15. Lancôme Hypnôse kom ut 2007, var det inte längre sedan?

    SvaraRadera
  16. Någon är ett geni! Det är inlägg, och bloggar, som denna som får mig att för alltid ge upp mina tonårs kommunistfasoner och inse att det finns inget vackrare och mer ironiskt än kapitalismen.

    SvaraRadera