onsdag

Mille millions de mille milliards de mille sabords!


(René Magritte)

Chers Amis, kan ni ge mig era bästa franska svordomar och förolämpningar? Jag samlar. De ska vara grova, obehagliga och helst incestuösa. Merci...

Anledningen:

Svettig, naken hud i rörelse mot gammalt läder. Ni vet ljudet? Värre än Carl Philips bestick mot billigt kinaporslin. A sitter i bibliotekssoffan, avklädd på underkroppen med IKEA-katalogen skyddande som ett Adamslöv. Han bläddrar hetsigt, skrattar, granskar en Billy-hylla genom en rostig monokel, drar ett teatraliskt halsbloss.

Djupt andetag: jag går fram till honom.

- Varför gav du mig boken? undrar jag.

Han böjer sig koncentrerat över furumöblerna i knät, luggen i störtlopp i ansiktet.

Sen höjer han huvudet.

- Gillar inte alla tonårsbrudar med bildningskomplex Francoise Sagan?

16 kommentarer:

  1. associerade till din sida när jag läste det här i DN i dag? Varför gjorde jag det? http://www.dn.se/sthlm/darfor-salde-sig-tjejerna-i-gruppsexharvan-1.848577

    SvaraRadera
  2. http://www.dn.se/sthlm/darfor-salde-sig-tjejerna-i-gruppsexharvan-1.848577
    och den här sidan.

    SvaraRadera
  3. "Fils de pute" är väl kanske lite tråkig. Men jag gillar att när man säger det börjar man mjukt och avslutar med att verkligen spotta ut sig de sista stavelserna. Annars föredrar jag nog sättet som de svär på i Molières "Le médecin malgré lui" (Peste du fou fieffé! Peste de la carogne!); men de är inte särskilt obehagliga.

    SvaraRadera
  4. haha det är fan sant det där med sagan. ganska klar i huvudet är han trots allt den där parisiska ångvälten of yours.

    SvaraRadera
  5. btw, du vet i tintin-serierna borde ju kapten ha några fräsha franska svordomar på lager, hmmmm på svenska är det ialla fall bomber och granater men jag är säker på att det låter mycket mer fräckt på franska minsann! :):)

    AWSOME BLOGG lite tjatigt med allt superi bara, vi FÖRSTÅR att du super du behöver inte betona det något mer

    SvaraRadera
  6. ca me fait shier och de dieu är väl lite mindre fina svordomar antar jag.

    fortsätt som du gör även fast det inte är "en vrai". kan inte få nog av din blogg. xx

    SvaraRadera
  7. jag är nog en tonårsbrud med bildningskomplex... men har tyvärr inga franska svordomar i bakfickan att dela med mig av.

    SvaraRadera
  8. vas te faire foutre (ev. chier) petit enculé de merde miniscule.. inte så incestuöst kanske men effektivt.

    SvaraRadera
  9. ska det tolkas som en direkt replik?

    SvaraRadera
  10. Vos sale chatte. Groteskt men ack så härligt.

    SvaraRadera
  11. ett alternativ till ovanstående..

    vas the faire enculer par ta mère, espèce de chien de merde.

    lite mer incestuöst..

    SvaraRadera
  12. Nick ta mere är en fin svordom. Knulla din mamma liksom. Inte säker på stavningen dock.

    SvaraRadera
  13. Espèce de suceur de queue desséchée

    SvaraRadera
  14. This is such a moving image. I can't read you blog but you have beautiful images!

    http://oraclefox.blogspot.com/

    xx

    SvaraRadera