onsdag

Les immortals.

femmesdemiroir

Dagens Outift: Odödlighet (för en gångs skull)

Gucci-blusen för att den lägger sig som en solfjäder längs min rygg. Balenciaga-klänningen för att folk alltid tror att jag är gravid när jag bär den. Sitter i baren på Riche, super mig förståndshandikappad och låter folk oroas över mitt stackars nerdrogade foster. Jag är inte gravid, men visst, skulle jag vara det skulle fostret vara nerdrogat. Det har de rätt i. De små Acne-liven.

Moster har en likadan klänning. I rostfärgat. Det är flera år sedan hon bar den senast. På den tiden trivdes hon nog också med att sola sig i föraktfulla blickar. Det gör hon kanske fortfarande, men hon är inte lika trovärdigt gravid längre. Det är något med simhuden under ögonen.

11 kommentarer:

  1. Oh, vilken fin blus!

    SvaraRadera
  2. Keep writing! Awesome - and poetic. I learn Swedish by the minute...

    SvaraRadera
  3. Igår andades jag inte på hela dagen och tänkte att om jag skulle bli gravid skulle jag hinna dränka det i vin innan jag ens visste att jag hade det.

    SvaraRadera
  4. Jag har exakt samma Gucci-blus som du... en av mina mest använda plagg, älskar den! Du använder samma märken som jag... det känns lite hedrande, eftersom du är så enormt duktig.

    SvaraRadera
  5. Blir jävligt nyfiken på ni som skriver. Ta det som artigt tilltal eller plural. Bloggen är iaf bra, det är det som räknas.

    SvaraRadera
  6. Underbara Erika var har du tagit vägen? Hoppas bara inte du har tröttnat...

    SvaraRadera
  7. she has left us miserable bastards.

    SvaraRadera
  8. Kan ju säga att bloggen funkar. Alla blir intresserade av opera nu.

    SvaraRadera
  9. tänk om man kunde se världen som ni skriver, så otroligt bittert och vackert allt skulle vara...

    SvaraRadera
  10. haha. jag älskar hur du säger de små acne-liven.

    SvaraRadera
  11. jag såg dig på riche. du var ensam och såg gravid ut i din päls och klänning, jag är ett acneliv och du finns.

    SvaraRadera