måndag

Taxidermy Treasures



(Andrej Glusgold)

Dagens (livets) accessoarer: insekter, uppstoppade smådjur, döda skalbaggar.

Sedan A gjorde narr av mitt halsbandsdjur har jag maniskt beställt fler skalbaggar. Hängt en permanent cicada speciosa i mingelband runt nacken. Återupptagit mitt ebayberoende ordentligt. Mitt i natten, plommonvinet mellan låren, ögonen blöta av laptopstrålningen i mörkret. Vill nästan inte avslöja mina mes meilleurs accessoires, men kan inte heller låta bli. Betrakta det som en vänskapsgåva.

(En vänskapsgåva från mig är förresten en nästan lika sällsynt syn som den lilla utdöda praktskalbaggen, Chalcophora mariana, som i skrivande stund ligger torr och död i mitt knä.)

5 kommentarer:

  1. och plötsligt var det inte lika fränt som att namedropa logor, måla upp mörkerromantiska skymningar eller beskriva ljusstrilandet i våningen. meningarna sinade, det kändes kanske inte lika drömskt längre. ändå använde du samma ord, samma metod, samma du...

    SvaraRadera
  2. Vill ha fler tips om böcker och filmer.

    SvaraRadera
  3. Vem ÄR du?

    SvaraRadera
  4. Ett tips: http://www.flickr.com/photos/polly_morgan/

    SvaraRadera
  5. mitt ebayberoende är också tillbaka. rackarns...

    SvaraRadera