måndag

closet compassion.

guerlain

28 février 2009


min moster - fostermoster, styvmonster, legal guardian - äger alla läppstiftsnyanser guerlain någonsin producerat. men man ser henne aldrig i annat än exces de rouge (intense berry red).

jag har varit hennes fånge sedan jag var sju. egentligen är det väl en definitionsfråga: ibland går det dagar utan att vi träffas.

det är många rum mellan oss, men det är hennes bergamot jag vadar genom i hallen, hennes kaffe jag hypnotiskt brygger på morgonen och hennes klandrande ord jag gör mitt bästa för att ignorera.

min moster har en skattkammare på nyckelvridningsavstånd från sin säng.

Garderoben.

garderoben med mammas skatter, som i högerled gick till moster och inte till mig. där hänger givenchyn och glimmar i mörkret, alaïabootsen står uppradade. dries första kollektion, yves saints sista.

1 kommentar:

  1. hmmm. ever provat med bultsax?
    ett hett tips från en hemlig vän.

    SvaraRadera