torsdag

and the morning after part 100

5 marche 2009

utåtandetag i alkoånga, inåtandetag med mättade parfymstänk. inomhusluften har blivit uppvärmd av de första morgonstrålarna vars kindtryckningar mot fönstret ihop med den avdunstande kroppstemperaturen förvandlar mitt sovrum till ett växthus.

philip i thom browne kostym, skrynklig efter nattens trängselpromenader genom dansgolven på the cirkus. det är svårt att se om han är vaken eller inte. han ligger vikt i fotöljen, med benen slängda över amstödet som en lealös docka. luggen fluffig över ansiktet, armarna ömt korsade över magen.

carl kollapsad, avklädd, i sängen bredvid mig. täcket är avsparkat i fotändan. den nyklippta, men lämlästade, frisyren som luktar bretagne om man doppar näsan i den, avtecknar sig mörkt mot det vita lakanet.

yva är i soffan; snarkväsande fram varje andetag. hon har min terrier-pradakappa som överkast och ser ut som en liten skröplig vinthund där de vita, nästan genomskinliga, armarna sticker ut som pinnar under den fluffiga pälsen. runt halsen är philips slips knuten hårt.

jag var naken förutom agent provocateur-spetsen när jag väcktes av hettan. nu, i första bästa ann valerie hash-transparens. som skydd mot chockvärmen, koldioxiden och de andras utåtandade mardrömmar.

1 kommentar:

  1. a hangover described in beautiful words, how's it possible?

    SvaraRadera