torsdag

om mode

afraid to merge on freewaysalaia

10 février 2009

det här är en modeblogg. många tycker att mode inte betyder något. "en klänningsfåll kan vara lång eller kort. vad spelar några centimeter hit eller dit för roll?".

i polisrapporten om min mammas och pappas olycka står det att två centimeter av bilens högra kaross träffade stenräcket. två centimeter. två centimeter mindre och mamma hade kunnat stöka runt barfota nere i köket med nedmjölad alaïaklänning istället för att ligga nedgrävd i en leråker i frankrike.

NU ska jag och yva dricka vin tills ingen centimeter i världen spelar någon roll.

3 kommentarer:

  1. Måste säga att din blogg är perfekt "Lördag-morgon-läsning".

    SvaraRadera
  2. jag vill så gärna skriva något men vet inte vad jag ska skriva så jag skriver det här istället eller kanske vore det bättre att skita i det och bara fortsätta läsa, få klumpar i halsen och reflektera över mitt egna liv, men tycker inte att det är rätt, eller så är det bara ett försök till att "bekänna färg". jag vet inte.

    SvaraRadera