torsdag

Tyst vår



Våren har en speciell kyla. Tyst, trött och utan hopp, som den sista och jobbigaste gästen på en fest. Som somnat på toaletten och vill fortsätta börja dansa när taxin står på tomgång på gatan.
Så tänker jag mig döden nu. Inte som ett stort tyst novembermörker, utan som den där torsdagskvällen i april när löven
är gröna på träden, och budbilarna fyller på uteserveringarnas kylar med rosévin. Den övergivna blommiga klänning som tinat fram efter vinterns snö och ligger smutsig och bortglömd bakom idegranen på Villagatan.

Det är något i luften i kväll. Känner ni det också? Jag kommer inte att kunna sova, och jag kommer inte att vara riktigt
vaken och jag kommer definitivt inte att kunna vara ensam.

*

Ser jag att jag börjar få massa nya vänner på facebook. Det började idag, och jag vet inte varför. Bara en sak till som jag inte förstår idag, men det gör mig glad på ett märkligt sätt. Vill passa på att bjuda in er också. Bli mina vänner!

9 kommentarer:

  1. I am your friend, my dear.
    Keep on going....

    SvaraRadera
  2. Åh så jag väntat på detta nya blogginlägg. Kan det inte bli en bok..? Vem som än författar - det är så underbart och ingen bok i världen duger i jämförelse med språket i denna blogg. Ge mig! Opera är en sak, men jag vill ha det i skriven form.

    SvaraRadera
  3. Jo, för att du är så tjusig. Det är därför.

    SvaraRadera
  4. som en futuristisk fylla, tanken svindlar. du faller men ler ändå.
    som att ta sig igenom onani med bakbundna händer.
    cynisk liten hora, kanske det, men som du sa. självvalt
    går alltid att bota..

    SvaraRadera
  5. det är inte samma blogg sedan sanningen kom fram...det är så tråkigt,för den va så bra...

    SvaraRadera
  6. Det kan vara så att du får fler vänner nu för att man "vet" vem du är. (en pr-byrå) Det fungerar så att det är lättare att få vänner när man, liksom, presenterar sig. Dessutom är du ju den coolaste att vara vän med. Hela media-Sverige pratar om dig. Alla reklamare vill vara den du är.

    SvaraRadera
  7. Du där som finns/inte finns jag är redan din vän.

    SvaraRadera
  8. vad roligt med en riita päiväläinenbild!! jag blir glad av sånt! jag älskar hennes bilder och fick träffa henne en gång!

    SvaraRadera