torsdag

Drunkningsdöden.


(Chadwick Tyler)


Promenerar vid vattnet under den suddiga förmiddagen. Ingen saknar mig i skolan. Ingen saknar mig i solen.

Förbannar vädret för tillspetsandet av mitt illamående. Ni vet illamåendet som sitter som sockerlag på insidan av gommen. Som stram, frasig kartong på tändernas baksida.

I saltvattnet under mig guppar en sönderflaxad dagstidning. Pappret mörkgrått av väta. Stirrar hypnotiskt ner i djupet och ser mitt namn i stora svarta times-bokstäver flämta under vattenytan. Vem är Erika Ascot? står det. Jag ringer Yva och frågar.

Hon svarar i vokaler. (jag hör att hon ligger med någon)

- Ring mig sen älskling, säger hon och jag lägger på.

Funderar flyktigt på att kasta mig ner i hamnen så att nästa artikel kan rubriceras Vem var Erika Ascot.

Men det är för grunt.

27 kommentarer:

  1. ofta man svarar när man ligger med nån

    SvaraRadera
  2. Akta så inte sorgen äter upp dig. "Sorgenspassion" är en stark drivkraft och näringsidkare. Den kräver sin kringliggande mystik för att hållas vid liv. Du lever av dess estetik, som är ett väl beprövat koncept att slå mynt av. Du är ett barn av media.

    SvaraRadera
  3. Inte drunkning det är inte bra sätt att dö på. Att känna ur lungorna fylls med vatten och hur trycket mot trumhinnorna ökar. Nej tack.

    SvaraRadera
  4. Illamåendet passerar, andra känslor gör det inte. Vatten är dock svårt om man inte har tunga stenar och stora fickor.

    SvaraRadera
  5. dö. eller lev. men gör någonting. var inte såhär. du är bättre än det här.

    SvaraRadera
  6. Såg på en flicka idag, som hade skurit hela sina underarmar, att de där skärsåren var en rätt snygg accessoar. Det såg riktigt trendigt ut. Det modetipset kan du få till din blogg.

    SvaraRadera
  7. klockren beskrivning av illamående.
    och fråga som kräver svar: vem är/var erica ascot? (för du om någon borde veta..)

    SvaraRadera
  8. erika ascot. vart är du någonstans? det är alldeles för tyst här nu... xo

    SvaraRadera
  9. Något säger mig att Erika Ascot egentligen är Michaela Moreno. Det finns i alla fall bara två personer som beskriver ångest på ett sånt målande sätt.

    SvaraRadera
  10. otroligt vackert skrivet!
    får redan usla poeter som mig att känna sig uslare än det uslas bästa sida!

    grymt skrivet, det lilla jag läst!

    SvaraRadera
  11. Då det inte finns någon i folkbokföringen som heter Erica Ascot så skulle det bli tämligen enkelt.

    SvaraRadera
  12. SKRIV! ge mig min dos av erika ascot innan jag själv söker mig till drunkningsdöden.

    SvaraRadera
  13. Jaja, vi vet att det är en marknadsföringsbyrå som gör reklam för Operan på ett lite innovativt sätt. Men det betyder inte att det inte är fascinerande läsning! Vad har hänt? Erika? Drunknade du på riktigt?

    SvaraRadera
  14. Nu är inte frågan längre "Vem är/var Erika Ascot?" Utan "Var är Erika Ascot?"

    Vi saknar dig här på bloggen

    Du lever fortfarande va?

    SvaraRadera
  15. Men lilla påhittade Erika... Var är du?

    SvaraRadera
  16. fan vad det här är vackert skrivet, det är helt sjukt.

    SvaraRadera
  17. Är det över nu? Är allt slut?

    SvaraRadera
  18. All makt till studio total

    SvaraRadera
  19. var har du tagit vägen?,saknar dej och dina fina texter så!

    SvaraRadera
  20. Oartigt att väcka så många personers känslor och sedan försvinna kom tillbaka

    SvaraRadera
  21. it's better to burn out than to fade

    Erica, skriv som vi alla vet att du kan eller gå ut med fanan högt. Nu raserar bara vår bild av dig som den där övermänniskan Nietzsche pratade om.

    SvaraRadera
  22. Oh min svarta diamant var är du, snälla kom tillbaka, det är ensamt här utan dig!

    SvaraRadera
  23. i visby 16-22 juli. där är hon.

    SvaraRadera
  24. spotify:track:1up1gmcl8lgaujmBCV62ai

    SvaraRadera
  25. Är du medveten om att det är teoretiskt möjligt att drunkna i även en löjligt liten vattenansamling, såsom en vattenpöl, vilket är en ganska ordentlig spoiler på din illa utformade metafor (?). F.ö., ryck upp dig för helvete, finns inget jag finner mer irriterande än människor som hänger fast vid det förflutna och skriver de stereotypa lingvistikbefriade skittexterna för att visa omvärlden precis hur skör din artistiska själ verkligen är.

    SvaraRadera