tisdag

Ashes to ashes



Detta blir mitt sista inlägg. Det är vår nu. Solen skiner. Almarna på gatan nedanför har slagit ut och löven kastar
märkliga skuggor på asfalten, nästan som bokstäver.
Jag ska snart ut och träffa några gamla vänner som väntat på mig alldeles för länge.
Jag lutar mig ut genom fönstret. Fyra våningar.

Bisous Erika

**************
Updaterat måndagen den 18 maj.
Vi som varit med Erika från början vill tacka er som kom på askspridningen.
Ni andra kan fortfarande skriva en sista kommentar här, eller bli vänner med
Erika på facebook.
På något märkligt sätt tror vi Erika skulle uppskatta det.
Tack!
T och I

64 kommentarer:

  1. thank you for:
    läsvärda inlägg
    uppmuntrande kommentarer
    inspiration
    medkänsla

    xx/ through

    SvaraRadera
  2. My dear Erika.
    We never got the chance to coalesce.
    Love you still, my way.
    R.I.P

    teD

    SvaraRadera
  3. fantomkänsla i hjärtat. nej. jag vill ha mer!

    SvaraRadera
  4. tack för din stund. ta inte bort bloggen bara. jag vill kunna läsa i regniga dagar.

    SvaraRadera
  5. Åh, nej, snälla sluta inte. Jag längtar efter nya inlägg av dig varje dag.

    Men tack ändå för den lilla stunden som du gav oss.

    SvaraRadera
  6. Älskade, jag vill vara med på askspridningen. Jag vet att vissa är inbjudna, hur får jag en inbjudan?

    SvaraRadera
  7. je te manque toujours, bébé. Et je ne veux pas manquer!

    SvaraRadera
  8. De va på tiden...folk blir sjuka i huvet av att läsa din skit

    SvaraRadera
  9. Tack för en underbar tid, du skriver så otroligt fint. Vill egentligen inte att det ska ta slut, men allting fint måste ju ta slut innan det blir för vanligt...
    Rest in peace Erika Ascot

    SvaraRadera
  10. Det var väl oundvikligt och lite väntat, men ändå så känns det oväntat tomt. Tack för dina ord, din tid.

    SvaraRadera
  11. Jag hittade dig av en slump för en vecka sedan och ända sedan dess har jag uppdaterat sidan flera gånger varje dag. Det känns som om du var döende när jag träffade dig och jag är helvete ledsen att jag inte fick träffa dig i början när du var hemlig och ha dig för mig själv.
    Hur jävla piss kan man vara ledsen över en påhittad fan flicka.
    Skit.

    SvaraRadera
  12. Erika är död.

    Länge leve Erika.

    SvaraRadera
  13. tack för allt!

    men ta inte bort bloggen, för jag vill läsa igen, igen och igen.

    SvaraRadera
  14. Märkligt hur en fiktiv persons död kan få tårkanalerna att gunga. Eller det kanske inte är märkligt alls, det är precis som i romanerna. Men du var en karaktär som blev lite mer levande, lite mer sekundsframträdande. Det här var fint, otroligt fint och jag tackar för det. Vi ses nog någon gång, någonstans där tiden inte är det centrala och verkligheten inte det absoluta.

    /lyckorusimagen.blogg.se

    SvaraRadera
  15. X min blomma, vi ses igen.

    SvaraRadera
  16. Vem ska jag nu berätta för om plommonvin. Har hittat en ny sort från polen, men nu känns det bara sorgligt.
    Miss U

    SvaraRadera
  17. R.I.P Erika

    Intressant projekt detta, det enda jag är skeptisk till är att det hela utspelar sig i Stockholm, eller ja, Sverige överhuvudtaget - det känns inte speciellt trovärdigt för någon som spenderat mycket av sin tid runt "de rätta adresserna".

    SvaraRadera
  18. Lova att berätta hur askspridningen tedde sig.

    SvaraRadera
  19. Du är en ängel nu Erika. Jag kommer på askspridningen. /Ida

    SvaraRadera
  20. denna blogg är en fiction. lite makabert att hålla gravsättning för en påhittad karaktär.

    SvaraRadera
  21. Jag har lagt upp film och text om askspridningen här: http://niklasblog.com/?p=2706

    Jag vore väldigt tacksam för kommentarer med länkar till eventuell bild/film/audio från tillfället. Det var verkligen en speciell tillställning.

    SvaraRadera
  22. Tack för allt, alla ord som har gjort min gråa vardag.

    Jag hoppas du har det bättre där du är nu, jag är säker på att du har det.

    Kommer sakna att titta in här och läsa om ditt dekanta destruktiva liv. <3

    SvaraRadera
  23. Erika, du var den bästa idéen jag varit med om i mitt korta liv. fantastisk var du!

    SvaraRadera
  24. Den här berättelsen vill jag läsa i en bok.

    SvaraRadera
  25. Tills vi ses igen, Malkolm

    SvaraRadera
  26. Bara kärlek, bara kärlek till den som skrivit det här och gett mig så mycket. Du måste vara en mycket kännande människa.

    SvaraRadera
  27. Erika,
    tack för att du funnits och skrivit trots att du inte finns. Kanske är gränsen mellan verklighet och fiktion inte så skarp som man vid första anblicken kan tro. Jag har skrattat och gråtit med dig. Merci ma favorite!
    Bisous,
    Anna

    SvaraRadera
  28. kommer sakna dej och dina andetag.

    SvaraRadera
  29. NEEEEEEEEEEEEEEEJ!!! kommer sakna dina uppdateringar massor

    SvaraRadera
  30. Förresten, finns det någon bok som påminner min Erica Ascots liv?
    Hur ska man kunna överleva detta?

    SvaraRadera
  31. sättet hon skrivit på har gjort det "fula" vackert på ett sätt jag aldrig sett förut. wow!

    SvaraRadera
  32. så löjligt med inbjudningar.

    SvaraRadera
  33. Francois Sagans Bonjour tristesse (eller Moln på min himmel, som den svenska översättningen hette först), som nämnts ett par gånger, lär ha varit en tung inspirationskänsla till det här.

    SvaraRadera
  34. För att inte bli helt nere i detta, låt er uppmuntras utav min blogg!

    http://lonesomemama.blogspot.com/

    SvaraRadera
  35. Snälla, snälla vad som än händer sluta inte skriva! Jag vill inte vänta längre på mer.

    SvaraRadera
  36. snälla rara, jag förstår verkligen ingenting.

    SvaraRadera
  37. tjena alla små modebruttor *flås* *slickar sig om munnen* Kom hem till mig, Lotta Volkova gillar ni väl? Kom då! Har massa saker innanför min svarta rock, lollipops och mer, kom. Black ascot var fake - men jag lovar er: Jag är ännu mer fake.

    SvaraRadera
  38. ska jag säga du? eller ni? kul att denna blogg är ett skämt. läste i metro nyss ..

    SvaraRadera
  39. Det har gått två månader nu.
    Jag saknar faktiskt den här bloggen jätte mycket, att få titta in här och hitta ett nytt inlägg att läsa. Ingen mer dekadens, inga mer fina ord. suck

    SvaraRadera
  40. snälla ta bort alla kommentarer på tävlingsinläggen, min dator får upp kommentarer där ifrån hela tiden :S

    SvaraRadera
  41. Är det inte dags att stiga upp ur kistan och göra en comeback som vampyr snart?
    (Ja ja... jag vet ju att du kremerades...
    Men man får väl drömma?)

    / Amerie

    PS HÖSTEN. Kom tillbaks på hösten, älskade...

    SvaraRadera
  42. Jag saknar också orden som fick mig till tårar. Bättre än någon annan bok jag läst.

    SvaraRadera
  43. Hej!
    Jag har en tävling i min blogg, och jag undrar om du vill vara med och tävla?
    Du kan vinna ett jätte fint halsband från KOBRA. Hoppas du får en super duper dag:)
    Kram Amanda
    PS:
    Tack att du lästa min kommentar!

    SvaraRadera
  44. En bok, snälla?

    SvaraRadera
  45. Jag saknar Erika varje jävla dag. Fortfarande.

    SvaraRadera
  46. åh vad jag saknar den här bloggen.

    SvaraRadera
  47. pappas whisky. stark och försvinner alldes för snabbt. han aldrig läsa innan hon tog sitt liv, om det nu var sant.. hoppas du har det bra där du är.

    SvaraRadera
  48. vi ligger på golvet och dricker whiskey. någons krossade hjärta blir vår favoritsång precis när vi blir jag som skriver ett inlägg på en yrkesmördarblogg.

    SvaraRadera
  49. Alldeles för tidigt var hon borta.
    Alldeles för vacker
    Alldeles för ung
    Alldeles för sårbar
    Alldeles för skör på ett galet och fantasieggande sätt
    Alldeles för underbar

    Saknar dig
    Bisous

    *skål* i mörkrött, antikt portvin, det enda jag har som påminner om dig... iklädd en 20 år gammal YSL knytblus...

    SvaraRadera
  50. Erika. Det vackra i misär.

    SvaraRadera