lördag

Dagens köptips:


(Steven Meisel)

1. Hästhår. Gärna från en borkfärgad Abyssunierhingst. Används som hatt eller helt enkelt som människoman. Tänk Isabella Blow i vinden.




2. Uppstoppade rådjurskid. Perfekta husdjur för den som har en tendens att ligga avdomnade i cognacångor ett par dygn i sträck ibland. Fäller inte. Luktar ganska starkt av död. Får en att känna sig levande. Säljs här i kit med andra kadaver.


3. Inzoomad diamantblus från Marigela. För länge sedan fick jag ett halsband med 6 diamanter i en halvmåne av en gammal släkting. Kände ett så starkt obehag av det oanonyma gnistrandet att jag fick stenarna utplockade. Nu bär jag halsbandet med gapande hål. Den här blusen är övertydligheten i sin extrema spets. Om diamanter är som Gucci-loggor är det här en enda stor logotyp. Fantastique. Konsumera.

1 kommentar:

  1. Du är för bra för att vara sann. Fast jag måste nog tro på dig ändå - det känns lite som att det (du, fikitiv eller ej) inger hopp för mänskligheten, i min värld åtminstone.

    SvaraRadera