tisdag

Döden klär dig, baby.


(La dame aux camélias by Marc Enguerrand via Sokaris 73)

Var i Köpenhamn igår. Vill helst inte prata om det alls. Eller: jag kan berätta att jag skickade fler kamelior. Det var det bästa med dagen. Att få slinka in bland gröna darrande bladen och peka ut de finaste kameliorna och posta dem till er.

Tillbaks i Stockholm sitter känslan i lungorna. Som en kramp eller tumör på på väg att spricka. Kom hem och mötte moster i köket i en av mina vita spetsklänningar. För liten såklart: dragkedjan i ryggen hade lämnats öppen och bakstyckena gungade som vingar på varsin sida av ryggraden. Jag låtsades som jag inte märkte något. Gick in för att mosa lingon mot kindvalven. Liksminkning för skolan.

4 kommentarer:

  1. varför skickar du just kamelior?

    SvaraRadera
  2. gillar inte dig men kan inte sluta gå in här.

    SvaraRadera
  3. Var det du som gick i fluffig kappa förvi Berns igår? Tänkte att det påminde om dig. någonting med blicken...

    SvaraRadera
  4. har suttit hela eftermiddagen, som sen blev till kväll, och läst din berättelse. tack.

    SvaraRadera