måndag

Fest och fågelvingar



Blek sol nu. Himlen vit som papper, svarta fågelsiluetter. Jag förstår.
Ville bara inte erkänna det, men det är inte jag som skapat det här. JAG är bara himlen där fågelvingarna ritar sina bokstäver.
"Jag" är bara pappret där ni skriver.

Tack alla ni som länkat till min sida. Alla ni som blivit mina vänner på Facebook Till och med nu när himlen är nästan svart och alla (utom jag) tycks veta att jag bara är
ett påhitt. Till och med nu kommer ni hit.
Fler och fler tills himlen är nästan mörk av fågelvingar och texten inte längre går att läsa.

p.s. Ni som länkat och länkar till mig. Mejla mig gärna så jag ser vad ni skriver.
erika.ascot@gmail.com . Jag lovar att jag ska ordna något till er. En sista fest innan
natten. d.s.

9 kommentarer:

  1. jag har aldrig blivit sa uppslukad av en blog, pahittad eller inte!

    sa oerhort vacker. sa oerhort smartsam. sa vansinnigt bra skriven. du kommer vara djupt saknad i mitt liv. pahittad eller inte.

    karlek fran andra sidan havet,

    ellinor, brighton xx
    facebook-van och igenkannande beundrare.

    SvaraRadera
  2. Nu vill jga veta vad som händer med A!

    SvaraRadera
  3. det är vackert och snälla sluta inte skriva

    SvaraRadera
  4. Ikke slutt og skriv, bloggen din er et lite avbrekk i en bloggverden laget av rosa headere og "Jeg elsker denne mascaraen"-innlegg. Du må fortsette å dosere oss med virkelighet, uansett hvor falsk noen mener den er. Jeg vil heller ha en falsk virkelighet enn ingen virkelighet.

    SvaraRadera
  5. Jag önska att jag kunde skriva som dej! På något sätt känner jag igen mej själv i dej, när jag läser orden är det som om jag först då förstår hur jag känner, konstigt. Puss

    SvaraRadera
  6. Nej snälla sluta inte skriva!
    Jag gillar dekadensen och ditt sätt att skriva. Hela bloggen drar mig med in i din värld och jag vill inte därifrån, för i din värld har allting ett skimmer över sig. Man gråter till orden och önskar att man hade fler underbara klänningar att svepa omkring i för att bli mer lik dig. Du är precis en sådan blogg som man behöver läsa för att inte kvävas av alla andra "storbloggare" & deras bloggbråk.

    Så det spelar ingen roll att allting egentligen är påhittat, det blir istället som världens bästa bok. Och det kan inte vara slut nu, det kan inte bara vara det.
    Du är helt bedårande, mon petit trésor.

    Men om det här är slutet så en sista skål i plommonvn för dig. À vôtre santé!
    Men snälla fortsätt ett tag till!

    SvaraRadera
  7. innan du går tycker jag du ska stanna. stanna till vi öppna fönstren om natten och bränna tungan i calvados och röka vaniljducados. klänning bär jag aldrig mer än i drömmen.

    och där är vi ju redan.
    kram.

    SvaraRadera
  8. Jag förstår inte...är detta ditt liv eller är det bara påhitt? är bilderna på dig?

    SvaraRadera
  9. det är kanske påhitt men det är ändå så prick verkligheten och den innersta sanningen men kan komma. Att personen kanske är påhittad spelar ingen roll, det är de perfekt beskrivna känslorna som träffar ens själ.

    SvaraRadera